Mărci
Marca este un simbol / semn care ajută clienții să diferențieze produsele tale de cele ale competitorilor.
Definiția mărcii, acceptată la nivelul întregii Uniuni Europene este:
Marcă – orice semn susceptibil de reprezentare grafică, cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale și, în special, forma produsului sau a ambalajului său, culori, combinații de culori, holograme, semnale sonore, precum și orice combinație a acestora, cu condiția ca aceste semne să permită a distinge produsele sau serviciile unei întreprinderi de celel ale altor întreprinderi.
Marca poate fi înregistrată pentru una sau mai multe clase de produse și/sau servicii. Găsiți aici lista claselor de produse și servicii (clasificarea NISA).
Pot fi înregistrate următoarele tipuri de mărci:
| Marcă verbală ______________________ Marca verbală este reprezentată prin cuvinte, litere, cifre sau orice alt caracter standard ______________________ Exemplu:LEGALMARK |
Marcă figurativă ______________________ Marca figurativă este reprezentată printr-un element grafic (desen) sau o imagine ______________________ Exemplu: ![]() |
Marcă combinată ______________________ Marca combinată conține o combinație de cuvinte/litere/cifre și elemente grafice/desene ______________________ Exemplu: ![]() |
|---|---|---|
| Marcă tridimensională ______________________ Marca tridimensională este un semn/desen tridimensional, cum ar fi forma produsului sau a ambalajului ______________________ Exemplu: ![]() |
Marcă sonoră ______________________ Marca sonoră trebuie să fie reprezentată grafic, spre exemplu printr-o notă muzicală ______________________ Exemplu: ![]() |
Alte tipuri de mărci ______________________ Mărci mai puţin uzuale: dinamice, de poziţionare, olfactive, etc.______________________ |
În funcție de teritoriul în care doriți ca marca să fie protejată, pot fi înregistrate:
| Marcă națională ______________________ Marca înregistrată la nivel național oferă protecție pe teritoriul României pentru o perioadă de 10 ani. |
Marcă comunitară ______________________ Marca înregistrată la nivel comunitar oferă protecție pe teritoriul tuturor statelor din Uniunea Europeană pentru o perioadă de 10 ani. |
Marcă internațională ______________________ Marca înregistrată la nivel internațional oferă protecție pe teritoriul statelor membre ale Convenției de la Madrid desemnate în cererea de înregistrare. Se poate opta pentru protecție în toate statele membre ale Convenției, pentru protecție în anumite state sau pentru protecție în Uniunea Europeană. |
|---|



